Unesite pojam za pretragu

FINGER BREATHING I METODA LOPTE

FINGER BREATHING I METODA LOPTE

FINGER BREATHING I METODA LOPTE

Jedan od bitnih preduslova dobre koncentracije jeste osećaj opuštenosti. Ako vam misli lutaju, jer vas nešto tišti ili ste uzbuđeni, sposobnost da se fokusirate na određenu stvar će vam svakako biti umanjena.

Upoznajte dve izvrsne metode koje mogu pomoći deci da se izbore sa jakim emocijama i opuste se, a uz to i da povećaju koncentraciju, izoštre fokus i poboljšaju samokontrolu. Obe metode su jednostavne, i vrlo brzo donose rezultate.

Metoda finger breathing: Ispružite jednu šaku, i, dok udišete,  kažiprstom druge ruke polako prelazite od korena šake do vrha palca, a zatim izdišite dok kažiprst spuštate između prstiju. To isto radite sa svakim sledećim prstom. Već nakon pet dubokih udaha i izdaha, osećaćete se znatno opuštenije.

Ova metoda je posebno interesantna jer „igranje“ s prstima razvija finu motoriku i podstiče kognitivni razvoj kod dece.

Metoda lopte: Uzmite loptu koja se širi (kao na slici) i skupite je skroz. Dok je lagano širite, udišite vazduh, a zatim je lagano skupljajte i za to vreme polako izdišite.

Ove metode naročito su pogodne za decu, ali ih mogu koristiti i odrasli. One imaju isti cilj. Ako nemate loptu uz sebe, uvek možete koristiti prstiće.

Na ovom linku možete videti i snimak izvođenja obe vežbice: https://www.youtube.com/watch?v=6eWR-GlE5to&feature=youtu.be

Jovana Kapriš
Obrazovni centar MOZGALICA

--------------------------------------------------->